Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF
DF DF

lemonica132

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
1 ay 22 gün
Mesajlar
109
Discord
rexion_1243
AÇIKLAMA ; telsiz kodları hakkında zaten bir konu bulunmakta ama 2020'de açıldığı için tekrardan belirtmek istedim. Bu los santos temalı sunucular için gerçek hayat ile bağlantılı olan telsiz durum kodlarıdır. Tüm telsiz kodlarını detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz. (genellikle tüm sunucularda bu şekil kullanılır yani hard rol dönen sunucular) ayrıca aşağıda örnek olarak nasıl konuşabiliriz onun örneğinide verdim. İlginiz ve alakanız için teşekkür ediyorum. geri dönüşlerinizi iletirseniz çok sevinirim.


Genel 10 Kodları (10-Codes)

Bu telsiz kodları , polislerin iletişimde daha hızlı olmasını ve anlaşılır bir biçimde Durum bildirmesini sağlar.

10-02
Alıcı iyi duyuyor
10-04
Mesaj alındı / Anlaşıldı
10-07
Görev tamamlandı / İstasyon dışı
10-08
Görev başlatıldı / Göreve devam
10-09
Tekrar et (İletişim net değilse)
10-20Konum bildir
10-22Mesaj iptal edilsin
10-23Araştırma başlatıldı
10-27Ehliyet kontrolü yapılacak
10-29Suç kaydı kontrolü yapılacak
10-32Silah durumu
10-33Acil durum / Yardım çağrısı
10-36Şüpheli araç durumu
10-50Kaza / Trafik kazası
10-60Tehlikeli kişi / Suspect On The Run
10-99Acil durum / Yardım isteniyor

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

11 Kodları (11-Codes)

11-kodları, genellikle güvenlik güçleri tarafından acil durumlar için kullanılır ve bu kodlar, hem polislere hem de diğer birimlere iletilen bilgilerin hızla anlaşılmasını sağlar.
  • 11-44 | Ölü / Ceset bulundu​

  • 11-99 | Tehlike durumu / Yardım çağrısı​

  • 11-25 | Acil taşıma (ambulans, yardım gerekebilir)​

  • 11-51 | Şüpheli durum / Personel ihtiyacı​

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Diğer Yaygın Kullanılan Telsiz Kodu ve İfadeler

  • 10-3 | Sessiz ol / Kanalı temizle
  • 10-5 | Rapor alındı / Mesaj alındı
  • 10-6 | Meşgul / Çalışıyor
  • 10-10 | Durumdan çık / Görev dışı
  • 10-12 | Sivil var / İzleyen kişiler var
  • 10-13 | Hava durumu / Zorlu koşullar
  • 10-15 | Gözaltı yapılacak / Mahkeme işi
  • 10-25 | Toplanma / Toplantı yapılacak
  • 10-28 | Araç tespiti yapılacak
  • 10-31 | Hırsızlık şüphesi / Olay yeri
  • 10-35 | Acil müdahale / Durum kritik
  • 10-41 | Görev başlatıldı / Görev verildi
  • 10-42 | Görev tamamlandı / İstasyona dön
  • 10-43 | Yardım isteği / Destek talebi
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Acil Durum Kodları

  • Code 3 | Acil durum / Sirenli hızla gitme
  • Code 4 | Durum kontrol altında / Sorun yok
  • Code 5 | Görev tamamlandı / Devam etmeye gerek yok
  • Code 6| Durum stabil / Sıkıntı yok
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Şüpheli Araç ve Kişi İfadeleri

  • 10-28 | Araç tespiti yapılacak / Araç kontrolü
  • 10-29 | Araç / Kişi suç kaydı kontrolü yapılacak
  • 10-35 | Araç durumu şüpheli / Kontrol ediliyor
  • 10-57 | Şüpheli kişi var / Takip ediliyor
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Telsiz Kodu Kullanımı (Örnek)

  • Memur 1 (10-50 için): "10-50, 10-50, Batı 4. Caddede, bir trafik kazası var, hemen destek gönderin."
  • Memur 2: "10-4, 10-4, Batı 4. Caddeye ilerliyorum. 10-8."


  • Örnek 1: Trafik Kazası Durumu (10-50)

    • Durum: Bir polis memuru, Batı 4. Caddede bir trafik kazası ile ilgili bir durum rapor eder.

  • Memur 1 (Telsiz üzerinden):

    • "10-50, 10-50, Batı 4. Caddede bir trafik kazası var. Yaralılar var. Yardım gönderin!"

  • Memur 2 (Telsiz üzerinden):

    • "10-4, 10-4, Batı 4. Caddede ilerliyorum, 10-8."
      (10-4: Mesaj alındı / Tamam, 10-8: Göreve başla)
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


      Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim , iyi günler
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!
// Adblock Kod Start // // Adblock Kod End//