- Katılım
- 3 yıl 11 ay 29 gün
- Mesajlar
- 692
Böyle yazınca tabii biraz garip kaçtı fakat şöyle söyleyeyim, bu yöntemle istediğiniz kadar log ekleyebilirsiniz birazcık lua bilmeniz gerekmekte eventler nerde gerçekleşir ? döngülere koymamam lazım gibi küçük şeyleri bilmeniz gerekmekte. Herneyse ben esx kullanıyorum esx'e uygun anlatacağım fakat qb kullanıyorsanız da kendiniz yapabilirsiniz zaten hemen hemen aynı işlemler öncelikle server tarafından main dosyasını açıyoruz. Bir ton kod var göreceğiniz üzere. Buranın en altına veya ortalara biryerde boşluk bırakıyoruz. Şu kodu oraya yapıştırmanız yeterli olacaktır ;
Bu kodda webhookun temel özellikleri (isim, profil fotoğrafı, url) gibi şeyleri belirleyip embedini basitçe belirttik yorum satırlarından yola çıkarak özelleştirebilirsiniz.
Şimdi gelelim bunu nasıl triggerliyoruz ? Kullanacağımız artık native mi diyeyim çok içli dışlı değilim bu konularla neyse sadede gelirsem TriggerEvent'i kullanıyoruz.
M3 Envanter örneğinden gideceğim. Bir server callback a gidiyorum çünkü orada işlem gerçekleşiyor. Örneğin putIntoDrop
Gördüğünüz üzere TriggerEvent ile önce eventi belirttim (esxte atadığımız) virgül ile gereken değerleri verdim. Kısaca şöyle ;
Kısaca trigger eventi tam böyle olayın gerçekleştiği yerlere koyuyosunuz ve unutmayın eğer ki yazıyı bölüyorsanız bu eventi atladığınız anlamına gelmez yani şöyle;
gibisinden bittiği zamanda virgülü koyarsanız geçer yani şöyle
Evet olduğunca detaylı açıklamayı denedim beğendiyseniz bana bu yeter ekstra birşeye gerek yok.
Kod:
RegisterNetEvent('esx:DiscordLog')
AddEventHandler('esx:DiscordLog', function(logmesaj, name)
local esx_wbhk_name = "Envanter Kayıt" -- Webhookun ismidir
local esx_wbhk_pp = "" -- Webhookun profil fotoğrafıdır
local esx_wbhk_url = "discordurl" -- Webhookun URLsidir
local renk = 00000000 -- Siyahtır. Türü Demical gibi birşeydi
local icerik = {
{
["color"] = renk,
["title"] = "**".. name .."**", -- bu iki ** işareti kalın gösterir isterseniz italik gibi yazı tiplerini koyabilirsiniz
["description"] = logmesaj, -- Logun mesajıdır açıklamasına düşer
["footer"] = {
["text"] = "Log Sistemi", -- Alttaki yazıdır yani footer işte deneme yaparsanız anlarsınız
},
}
}
PerformHttpRequest(esx_wbhk_url, function(err, text, headers) end, 'POST', json.encode({username = esx_wbhk_name, embeds = icerik, avatar_url = esx_wbhk_pp}), { ['Content-Type'] = 'application/json' })
end)
Bu kodda webhookun temel özellikleri (isim, profil fotoğrafı, url) gibi şeyleri belirleyip embedini basitçe belirttik yorum satırlarından yola çıkarak özelleştirebilirsiniz.
Şimdi gelelim bunu nasıl triggerliyoruz ? Kullanacağımız artık native mi diyeyim çok içli dışlı değilim bu konularla neyse sadede gelirsem TriggerEvent'i kullanıyoruz.
M3 Envanter örneğinden gideceğim. Bir server callback a gidiyorum çünkü orada işlem gerçekleşiyor. Örneğin putIntoDrop
Gördüğünüz üzere TriggerEvent ile önce eventi belirttim (esxte atadığımız) virgül ile gereken değerleri verdim. Kısaca şöyle ;
Kod:
TriggerEvent("AtadığınızEvent", "Fonksyon kısmında belirttiğiniz değer ben isim belirledim verilecek isim örneğin yere eşya koyma", "İkinci fonksyon eğer eklediyseniz ki ben ekledim", "Atadıysanız 3 değer falan filan böyle gider")
Kod:
TriggerEvent("esx:DiscordLog", "Asdasfamanas", "Selam "..farklıbirdeğer.." Falanfilan "..farklıbirdeğer)
Kod:
TriggerEvent("esx:DiscordLog", "Asdasfamanas", "Selam "..farklıbirdeğer.." Falanfilan "..farklıbirdeğer, "ikinci fonksyon")
Evet olduğunca detaylı açıklamayı denedim beğendiyseniz bana bu yeter ekstra birşeye gerek yok.