Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Yardım Karpuz ve üzüm toplanmıyor hata veriyor

Diger cevap veridigim konudan kopyalayip yapistiriyorum:

qbtoesx envanterde bir itemin toplamini ogrenmek için getQuantity kullaniyorsun.
Yani script e göz attiginda sende buyuk ihtimal satarken getInventoryItem("kokain").count kullaniliyordur.
Script içerisindeki bütün .count ile biten getInventoryItem scriptlerini ara ve örnegin : getQuantity("kokain") ile degistir.

Yani daha basit anlatmam gerekirse, eski kod:

adet = xPlayer.getInventoryItem("kokain").count

yeni kod:

adet = xPlayer.getQuantity("kokain")

Senin yapman gereken ise :

Kod:
TriggerClientEvent('cylex:ReturnInventory', _source, xPlayer.getQuantity('melon'), xPlayer.getQuantity('choped_melon'), xPlayer.getQuantity('sarap'), xPlayer.getQuantity('choped_sarap'),xPlayer.job.name, currentZone)
end)
 
DF
Merhaba Verilen Cevaplar Doğrultusunda Sorununuz Çözümlendi mi?
 
DF
elimdeki kodu bu şekilde değiştirince şarap işi çözüme kavuştu yalnız karpuz işi haşa sıkıntılı ayrıca bu kodu uyguladığımızda database üzerinde sarap ve choped_sarap ın yerlerini değiştirmesi gerekmekte yani data base üzerinde sarap iteminin labelini üzüm choped_sarap ın labelini ise şarap şeklinde değiştirmesi gerek yalnız şuan bir mesleğe özgü yapmak istiyorum bu scripti mümkünmüdür?

KOD SATIRI/SERVER KISMI:

Kod:
ESX                            = nil
local CopsConnected              = 0
local PlayersHarvestingMelon   = {}
local PlayersTransformingMelon = {}
local PlayersSellingMelon      = {}
local PlayersHarvestingSarap   = {}
local PlayersTransformingSarap = {}
local PlayersSellingSarap      = {}

TriggerEvent('esx:getSharedObject', function(obj) ESX = obj end)

function CountCops()

    local xPlayers = ESX.GetPlayers()

    CopsConnected = 0

    for i=1, #xPlayers, 1 do
        local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(xPlayers[i])
        if xPlayer.job.name == 'police' then
            CopsConnected = CopsConnected + 1
        end
    end

    -- SetTimeout(120 * 1000, CountCops)
end

-- CountCops()

-------------------------------------------------------
-----------------------Sarap----------------------------
-------------------------------------------------------
local function HarvestSarap(source)
    SetTimeout(Config.TimeToFarmSarap, function()
        if PlayersHarvestingSarap[source] == true then
            local _source = source
            local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)
            xPlayer.addInventoryItem('sarap', 1)
            HarvestSarap(source)
        end
    end)
end

RegisterServerEvent('cylex:startHarvestSarap')
AddEventHandler('cylex:startHarvestSarap', function()

    local _source = source

    PlayersHarvestingSarap[_source] = true

    TriggerClientEvent('esx:showNotification', _source, _U('pickup_in_prog'))

    HarvestSarap(_source)

end)

RegisterServerEvent('cylex:stopHarvestSarap')
AddEventHandler('cylex:stopHarvestSarap', function()

    local _source = source

    PlayersHarvestingSarap[_source] = false

end)

local function TransformSarap(source)
    SetTimeout(Config.TimeToProcessSarap, function()
        if PlayersTransformingSarap[source] == true then
            local _source = source
              local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)
            if xPlayer.getQuantity('choped_sarap') > 25 then
                TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('too_many_pouches'))
            elseif xPlayer.getQuantity('sarap') < 5 then
                TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('not_enough_sarap'))
            else
                xPlayer.removeInventoryItem('sarap', 5)
                xPlayer.addInventoryItem('choped_sarap', 1)
                TransformSarap(source)
            end
        end
    end)
end

RegisterServerEvent('cylex:startTransformSarap')
AddEventHandler('cylex:startTransformSarap', function()

    local _source = source

    PlayersTransformingSarap[_source] = true

    TriggerClientEvent('esx:showNotification', _source, _U('packing_in_prog'))

    TransformSarap(_source)

end)

RegisterServerEvent('cylex:stopTransformSarap')
AddEventHandler('cylex:stopTransformSarap', function()

    local _source = source

    PlayersTransformingSarap[_source] = false

end)

local function SellSarap(source)
    SetTimeout(Config.TimeToSellSarap, function()
        if PlayersSellingSarap[source] == true then
            local _source = source
              local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)
            local poochQuantity = xPlayer.getQuantity('choped_sarap')
            if poochQuantity == 0 then
                TriggerEvent('mythic_notify:client:SendAlert', { type = 'error', text = 'Satıcak uyuşturucu paketi kalmadı.'})
            else
                xPlayer.removeInventoryItem('choped_sarap', 1)
                xPlayer.addAccountMoney('black_money', 50)
                SellSarap(source)
            end
        end
    end)
end

RegisterServerEvent('cylex:startSellSarap')
AddEventHandler('cylex:startSellSarap', function()

    local _source = source

    PlayersSellingSarap[_source] = true

    TriggerClientEvent('esx:showNotification', _source, _U('sale_in_prog'))

    SellSarap(_source)

end)

RegisterServerEvent('cylex:stopSellSarap')
AddEventHandler('cylex:stopSellSarap', function()

    local _source = source

    PlayersSellingSarap[_source] = false

end)

------------- KARPUZ -------------------
local function HarvestMelon(source)
    if PlayersHarvestingMelon[source] == true then
        SetTimeout(Config.TimeToFarmMelon, function()
            local src = source
            local xPlayer  = ESX.GetPlayerFromId(src)
            xPlayer.addInventoryItem('melon', 1)
            HarvestMelon(source)
        end)
    end
end

RegisterServerEvent('cylex:startHarvestMelon')
AddEventHandler('cylex:startHarvestMelon', function()

    local _source = source

    PlayersHarvestingMelon[_source] = true

    TriggerClientEvent('esx:showNotification', _source, _U('pickup_in_prog'))

    HarvestMelon(_source)

end)

RegisterServerEvent('cylex:stopHarvestMelon')
AddEventHandler('cylex:stopHarvestMelon', function()

    local _source = source

    PlayersHarvestingMelon[_source] = false

end)

local function TransformMelon(source)
    SetTimeout(Config.TimeToProcessMelon, function()
        if PlayersTransformingMelon[source] == true then
            local _source = source
            local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)
            if xPlayer.getQuantity('choped_melon') > 25 then
                TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('too_many_pouches'))
            elseif xPlayer.getQuantity('melon') < 5 then
                TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('not_enough_melon'))
            else
                xPlayer.removeInventoryItem('melon', 5)
                xPlayer.addInventoryItem('choped_melon', 1)
                TransformMelon(source)
            end
        end
    end)
end

RegisterServerEvent('cylex:startTransformMelon')
AddEventHandler('cylex:startTransformMelon', function()

    local _source = source

    PlayersTransformingMelon[_source] = true

    TriggerClientEvent('esx:showNotification', _source, _U('packing_in_prog'))

    TransformMelon(_source)

end)

RegisterServerEvent('cylex:stopTransformMelon')
AddEventHandler('cylex:stopTransformMelon', function()

    local _source = source

    PlayersTransformingMelon[_source] = false

end)

local function SellMelon(source)
    SetTimeout(Config.TimeToSellMelon, function()
        if PlayersSellingMelon[source] == true then
            local _source = source
            local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)
            if xPlayer.getQuantity('choped_melon') == 0 then
                TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('no_pouches_melon_sale'))
            else
                xPlayer.removeInventoryItem('choped_melon', 1)
                xPlayer.addMoney(20)
                TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('sold_one_melon'))
                SellMelon(source)
            end
        end
    end)
end

RegisterServerEvent('cylex:startSellMelon')
AddEventHandler('cylex:startSellMelon', function()

    local _source = source

    PlayersSellingMelon[_source] = true

    TriggerClientEvent('esx:showNotification', _source, _U('sale_in_prog'))

    SellMelon(_source)

end)

RegisterServerEvent('cylex:stopSellMelon')
AddEventHandler('cylex:stopSellMelon', function()

    local _source = source

    PlayersSellingMelon[_source] = false

end)

RegisterServerEvent('cylex:GetUserInventory')
AddEventHandler('cylex:GetUserInventory', function(currentZone)
    local _source = source
    local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)
    TriggerClientEvent('cylex:ReturnInventory', _source, xPlayer.getQuantity('melon'), xPlayer.getQuantity('choped_melon'), xPlayer.getQuantity('sarap'), xPlayer.getQuantity('choped_sarap'), xPlayer.job.name, currentZone)
end)

ESX.RegisterUsableItem('sarap', function(source)
    local _source = source
    local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(_source)

    xPlayer.removeInventoryItem('sarap', 1)

    TriggerClientEvent('cylex:onPot', _source)
    TriggerClientEvent('mythic_notify:client:SendAlert', _source, { type = 'inform', text = _U('used_one_sarap')})
end)
Itemlerin ismini istedigin gibi degistirebilirsin, tam olarak ne istedigini anlamadim.
Meslege baglamak istiyorsan da o zaman önce kisinin hangi meslege sahip oldugunu çektirip daha sonra da filtreleme ile script'in client tarafini degistirmen gerek.
örnek olarak böyle birsey yapabilirsin :
Kod:
 function DogruMeslek()
    if PlayerData ~= nil then
        local DogruMeslek = false
        if PlayerData.job ~= nil and PlayerData.job.name == 'sarapci' then
            DogruMeslek = true
        end
        return DogruMeslek
    end
end

RegisterNetEvent('esx:playerLoaded')
AddEventHandler('esx:playerLoaded', function(xPlayer)
  PlayerData = xPlayer
end)

RegisterNetEvent('esx:setJob')
AddEventHandler('esx:setJob', function(job)
  PlayerData.job = job
end)

if DogruMeslek() then
    -- buraya meslek dogruysa E basip ise baslama gibi bir script koyabilirsin
end
 
DF
şey benim databesemde olan bir hata sanırsam üzüm toplayınca şarap veriyor sonra onu işleyince gene şarap veriyor item id si doğru ilk başta sarap daha sonra choped_sarap şeklinde veriyor ancak benim data basede sarap'ın label'i de sarap olduğu için öyle bir sıkıntı veriyordu neyse bu önemli değil zaten.

Şuan aradığım kısım satışı bir mesleğe ait yapmak istiyorum zaten kod satırı mevcut attım ancak satış kısmının içerisine mi ekleyeceğim yoksa ayrı bir kısıma yazıp servertrigger mi oluşturacağım onu çözemedim rica etsem tam olarak yazacağım şeyi atabilir misin?
Yukarida zaten ne yapman gerektigini yazdim.
Orada belirttigim kodlarla kisinin hangi meslege mensub oldugunu ögrenip daha sonra da en altta yazdigim gibi if DogruMeslek() ile o meslegin ne yapabilecegini belirtmen gerek.
Yani senin istedigin gibi yapmak istyorsan client tarafinda satis yerinin kodlarini bul ve oraya entegre et meslegi.
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!
// Adblock Kod Start // // Adblock Kod End//