Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Rehber Lua V4

alpertrnnn1

?????????
FT Kullanıcı
Katılım
4 yıl 5 ay 19 gün
Mesajlar
1,202
İfadeler
Lua’ da ifadeler sayısal sabitleri, dizeleri, değişkenleri, tekli ve ikili işlemleri ve işlev çağrılarını içerir.
İlişkisel Operatörler
Lua dili ilişkisel operatörleri kullanmamızı sağlar.
<> <=> === ~ =


Tüm bu operatörler true veya false sonuçlanabilir.

Herhangi iki değere her iki operatörü de uygulayabiliriz. Lua türlerine göre karşılaştırma yapar. Farklı türde değerler varsa, Lua o farklı değerleri de dikkate alır.

Programımızda tabloları, kullanıcı girişlerini ve işlevleri karşılaştırabiliriz.



a = {}; ax = 1; ay = 0

b = {}; bx = 1; by = 0

c = a

a==c veya a~=b

Biz sadece iki sayı veya iki dize için bu operatörleri uygulayabiliriz. Lua dili numaraları karşılaştırır. Lua dili yerel seti izleyerek ve alfabetik sıraya göre oluşturulan dizeleri de karşılaştırır.

Farklı tipte değerler karşılaştırıldığında, dikkatli olmak gerekir. Örneğin "0"==0 yanlış bir ifadedir. Ayrıca, 2<15 tabi ki doğrudur ama "2"<"15" ifadesi yanlıştır daha doğrusu bize istediğimiz sonucu vermez. Çünkü tırnak içerisindeki sayılarda birer kelime karakter dizesidir.


Mantıksal Operatörler
Lua’ da mantıksal operatörler olarak and, or, not operatörleri kullanılır. Kontrol yapıları gibi, tüm mantıksal operatörler true, false veya nil olabilir. And operatörü false ise ilk argüman döner, aksi takdirde ikinci argüman döner. Or operatörü false değilse ilk argüman, aksi takdirde ikinci argüman döner .Bu konuyu biraz irdelemeniz lazım.Aşağıda örnekler verdim kendinizde farklı kodlar yazarsanız konuyu daha iyi anlarsınız.


print(nil and 13) –> nil

print(false and 13) –> false

print(4 or 5) –> 4

print(false or 5) –> 5

Not operatörü her zaman true veya false döndürür:

print(not nil) –> true

print(not false) –> true

print(not 0) –> false

print(not not nil) –> false

Verdiğim örnekleri yazıp deneyebilirsiniz.

Birleştirme (..)
Lua’ da “.. ” (iki nokta) operatörü birleştirme işlemini ifade eder. İşlenen herhangi bir sayı ise, dizeyi bu sayıya dönüştürür.

Örnek:

print (“Merhaba” .. “Fivemturk”) -> Merhaba Fivemturk

print (0 .. 1) -> 01

Lua dizeleri sabit değerlerden oluşur. Birleştirme operatörü işlemde bir değişiklik yapmadan, yeni bir dize oluşturur.

Bir sayıyı bir dizeye dönüştürmek için tostring fonksiyonu çağırılabilir veya birleştirme operatörü kullanılabilir.



print (toString (10) == "10") -> true
print (10 .. "" == "10") -> true üstteki örnekle aynı işlevi yapar

10 sayısını .. "" operatörüyle string bir değere dönüştürdük.Böylece iki "10" sayısı birbirine eşit yani true sonucunu verir.

Operatör Önceliği
Programlarken operatör önceliği sıralaması

^

not

* /

+ –

..

<> <=> = ~ ===

and

or

Aşağıda işlem önceliğine göre bazı örnekler vardır.

a+i < b/2+1 <–> (a+i) < ((b/2)+1)

5+x^2*8 <–> 5+((x^2)*8)

a < y and y <= z <–> (a < y) and (y <= z)

-x^2 <–> -(x^2)

x^y^z <–> x^(y^z)
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!
// Adblock Kod Start // // Adblock Kod End//