- Katılım
- 5 yıl 7 ay 12 gün
- Mesajlar
- 314
Merhabalar. Bugün size markete nasıl item ekleneceğini, oyunda nasıl o itemlere işlev atacağınızı anlatacağım. Başlayalım
İlk öncelikle itemi sunucumuza ekleyelim. İtemin yiyecek mi içecek mi olduğunuzu önceden belirleyin. Bunun için esx_basicneeds/server/main.lua'nın içine giriyoruz.
5. satırdan itibaren şöyle bir kodla karşılacaksınız.
Bu kodlar basic itemler. Yani ekmek ve su. Bunlara dokunmuyorsunuz. Yiyecekse bread yani üstteki kodu içecekse alttaki kodu yani water kodunun tümünü kopyalayıp bread veya water olan yerleri istediğiniz yiyecek/içecek türüne göre düzenleyip. bunların altına ekliyorsunuz. Dikkat edin kodları bozmayın. Örnek bir kod vereyim.
Bunları hallettiyseniz geri kalan kısım çok basit.
Veritabanınızı açın. items tablosuna girin. az önce ismini koyduğunuz itemi yazıp diğer yerleri doldurun. label(oyun içi item ismi), limit(üstüne alma limiti) vsvs
Ardından shops tablosuna girin. 3 market türü var. her market türü için yeni bir satır açın. market türünü, itemi ve fiyatı yazın.
İşte bu kadar. Takıldığınız yerlerde yardımcı olmayı isterim. İyi forumlar.
İlk öncelikle itemi sunucumuza ekleyelim. İtemin yiyecek mi içecek mi olduğunuzu önceden belirleyin. Bunun için esx_basicneeds/server/main.lua'nın içine giriyoruz.
5. satırdan itibaren şöyle bir kodla karşılacaksınız.
Kod:
ESX.RegisterUsableItem('bread', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('bread', 1)
TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'hunger', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds:onEat', source)
TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('used_bread'))
end)
ESX.RegisterUsableItem('water', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('water', 1)
TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'thirst', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds:onDrink', source)
TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('used_water'))
end)
Bu kodlar basic itemler. Yani ekmek ve su. Bunlara dokunmuyorsunuz. Yiyecekse bread yani üstteki kodu içecekse alttaki kodu yani water kodunun tümünü kopyalayıp bread veya water olan yerleri istediğiniz yiyecek/içecek türüne göre düzenleyip. bunların altına ekliyorsunuz. Dikkat edin kodları bozmayın. Örnek bir kod vereyim.
Kod:
ESX.RegisterUsableItem('cola', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('cola', 1)
TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'thirst', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds:onDrink', source)
TriggerClientEvent('esx:showNotification', source, _U('used_cola'))
end)
Bunları hallettiyseniz geri kalan kısım çok basit.
Veritabanınızı açın. items tablosuna girin. az önce ismini koyduğunuz itemi yazıp diğer yerleri doldurun. label(oyun içi item ismi), limit(üstüne alma limiti) vsvs
Ardından shops tablosuna girin. 3 market türü var. her market türü için yeni bir satır açın. market türünü, itemi ve fiyatı yazın.
İşte bu kadar. Takıldığınız yerlerde yardımcı olmayı isterim. İyi forumlar.