Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Cevaplandı Mesleğin üyeleri tarafından görülebilecek araç blipi

Chucky

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 5 ay 22 gün
Mesajlar
69
Merhaba, Bahama Bar'a özel bir job hazırladık fakat bu job'a sahip olan insanların harita üzerinde belirttiğimiz bir kamyonu takip etmesini ve haritada (blip) halinde gözkmesini istiyoruz nasıl yapabiliriz?


-MARKER değil Blip!
 
DF
Anlatmaya çalıştım direkt çalışmaz mantığını anlayıp çok kolay bir şekilde yapabilirsin. Araçla iş bittiğinde server tarafında nil değerini vermeyi unutma.

Server:
Kod:
local mbappe = nil
RegisterCommand("mbambe", function()
    mbappe = CreateVehicle(modelHash, x, y, z, heading, isNetwork, netMissionEntity)
    carspawned = true
end, false)

Citizen.CreateThread(function(source)
    while carspawned do
        local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
        if  xPlayer.job.name == "police" then -- job kontrolü
            TriggerClientEvent('blipbebegim', source, GetEntityCoords(mbappe))
        end
        Citizen.Wait(100)
    end
end)

Client:
Kod:
mbappe = nil
RegisterNetEvent('blipbebegim')
AddEventHandler('blipbebegim', function(coord)
    if DoesBlipExist(mbappe) then
        SetBlipCoords(mbappe, coord.x, coord.y, coord.z)
        BeginTextCommandSetBlipName('STRING')
        AddTextComponentString("Araba gidiyo emmioglu")
        EndTextCommandSetBlipName(mbappe)
    else
        mbappe = AddBlipForCoord(coord.x, coord.y, coord.z)
        SetBlipSprite(mbappe, 1)
        SetBlipScale(mbappe, 1)
        SetBlipAsShortRange(mbappe, true)
        BeginTextCommandSetBlipName('STRING')
        AddTextComponentString("Araba gidiyo emmioglu")
        EndTextCommandSetBlipName(mbappe)
        SetBlipColour(mbappe, 1)
    end
end)
 
DF
Verilen cevap doğrultusunda sorunuz çözüme kavuştumu Chucky Chucky
 
DF
Anlatmaya çalıştım direkt çalışmaz mantığını anlayıp çok kolay bir şekilde yapabilirsin. Araçla iş bittiğinde server tarafında nil değerini vermeyi unutma.

Server:
Kod:
local mbappe = nil
RegisterCommand("mbambe", function()
    mbappe = CreateVehicle(modelHash, x, y, z, heading, isNetwork, netMissionEntity)
    carspawned = true
end, false)

Citizen.CreateThread(function(source)
    while carspawned do
        local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
        if  xPlayer.job.name == "police" then -- job kontrolü
            TriggerClientEvent('blipbebegim', source, GetEntityCoords(mbappe))
        end
        Citizen.Wait(100)
    end
end)

Client:
Kod:
mbappe = nil
RegisterNetEvent('blipbebegim')
AddEventHandler('blipbebegim', function(coord)
    if DoesBlipExist(mbappe) then
        SetBlipCoords(mbappe, coord.x, coord.y, coord.z)
        BeginTextCommandSetBlipName('STRING')
        AddTextComponentString("Araba gidiyo emmioglu")
        EndTextCommandSetBlipName(mbappe)
    else
        mbappe = AddBlipForCoord(coord.x, coord.y, coord.z)
        SetBlipSprite(mbappe, 1)
        SetBlipScale(mbappe, 1)
        SetBlipAsShortRange(mbappe, true)
        BeginTextCommandSetBlipName('STRING')
        AddTextComponentString("Araba gidiyo emmioglu")
        EndTextCommandSetBlipName(mbappe)
        SetBlipColour(mbappe, 1)
    end
end)
Bunu denedim fakat gözükmedi
ayrıca ; Biz arabayı clientside'da yaratıp serverside'a gönderdik -1 ile blipi clientside'ta yaratmaya çalıştık
Verilen cevap doğrultusunda sorunuz çözüme kavuştumu Chucky Chucky
hayır.
 
DF
Örnegin arabayi spawn ettigin kodda araci bahamaVeh olarak tanimladin.
O zaman böyle bir kod kullanabilirsin:

Kod:
if found and HasModelLoaded(vehhash) and HasModelLoaded(vehhash) then
        -- araba modelini kontrol ettirdikten sonra arabayi olusturuyoruz
        bahamaVeh = CreateVehicle(vehhash, spawnPos, spawnHeading, true, false) 
        ClearAreaOfVehicles(GetEntityCoords(bahamaVeh), 5000, false, false, false, false, false); 
        SetVehicleOnGroundProperly(bahamaVeh)
        SetVehicleColours(bahamaVeh, bahamaPedPick.colour, bahamaPedPick.colour)
        --ped olusturup arabanin içerisine yerlestiriyoruz
        bahamaPed = CreatePedInsideVehicle(bahamaVeh, 26, driverhash, -1, true, false) 
        
        -- senin istedigin yer burasi, spawn edilen arabayi haritada blip olarak isaretleyip yanip sönmesini sagliyoruz
        bahamaVehBlip = AddBlipForEntity(bahamaVeh)     
        SetBlipFlashes(bahamaVehBlip, true) 
        SetBlipColour(bahamaVehBlip, 5)
end
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!
// Adblock Kod Start // // Adblock Kod End//