Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Soru QB Mİ ESX Mİ

Rulections

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
4 yıl 3 ay 28 gün
Mesajlar
103
Merhabalar sıfırdan bir paket yapmayı düşünüyoruz. Bir kaç sorum olacaktı. Fazla kod bilgim yok. QBTOESX kullanırsam ne tarz sorunlarla karşılaşabilirim ? ve QBTOESX de meta item oluyor değil mi ?
 
DF
ozgun fikirlerin ve scriptlerin yoksa qb ya da esx farketmiyor ?
 
DF
ozgun fikirlerin ve scriptlerin yoksa qb ya da esx farketmiyor ?
peki meta item olayı esx için de gecerli mi ? veya şöyle sorayım , qb için geçerli olan her fikir her script esx için de geçerli mi ? (qb için olan scriptleri esx e çevirmek gerekiyor onu biliyorum)
 
DF
peki meta item olayı esx için de gecerli mi ? veya şöyle sorayım , qb için geçerli olan her fikir her script esx için de geçerli mi ? (qb için olan scriptleri esx e çevirmek gerekiyor onu biliyorum)
Bence QB daha optimize çalışıyor her şeyi birbirine bağlı olsada sürekli döngülerden ve başkalarının yazdığı esxteki optimize olmayan kodlardan kurtarıyor esx için bir geliştirici kaynağı yok ama qb için bir github kurulu bu github üzerinden eğer bir sorunun ve eklemek istediğin bir şey olursa direk olarak geri bildirim atabiliyorsun max 1 hafta içerisinde isteğin veya hata düzeltilip github üzerinden güncelleniyor.
 
DF
Yaygın olarak kullanılan 3 tane altyapı var; ESX, QBCore, VRp. Altyapılar script yazarken kullandığın araçları, oyuncu verisini çekmeyi vs. kısacası fivemin kendi oluşturduğu serveri roleplay için uygun hale getirmek için varlar. Altyapılar arasında yazım şekilleri vs. dışınca bence pek bir fark yok örnek olarak QBCore ile 10 satırda yazdığın kodu ESX ile 20 satırda VRP ile 5 satırda yazabilirsin. Yapmak istediğin scripti bütün altyapılarda yapabilirsin yani istediğin scripti yazmak için altyapı bir engel değil. Bahsettiğin meta item mantığı ise altyapı ile değil kullandığın envanter ile alakalıdır. Paket temelini kendin yapabilirsin FiveM artifets lerini indirdikten sonra FXServer kullanarak basitce bir temel hazırlayabilirsin. QBTOESX dediğimiz kavram ise ESX altyapılı bir temelde QBCore un kendi altyapıları için yazdıkları scriptlerin ESX altyapısına çevrilerek kullanılmasıdır. Sana tavsiyem hem kod yazarken getirdiği ayrıcalıklarla hemde daha düzenli çalışması açısından QBCore kullanman ancak scriptler ESX altyapısına göre daha az sayıda olduğu için işin biraz zor olacak, bazı scriptleri kendin yazman gerekebilir(Bu olay senin bilgini genişleteceği için bence iyi olur).

NOT: Yakın zamanda QBCore ve ESX altyapıları için metaitem mantığını anlatan bir video çekeceğim onu izleyerek daha çok detay öğrenebilirsin.
 
DF
COOL COOL ve Gangbanger Gangbanger adlı arkadaşlara çok çok teşekkür ediyorum değer verip cevap yazdıkları için. ağzınıza sağlık. bu forum da öyle insanlar var ki, yardım konusu açıyorsun seninle dalga geçiyorlar yada , discordunu istiyolar seviniyorsun sesli yardım alabileceksin diye bu sefer paket satmaya çalışıyolar. kısacası bu forum da şuana kadar tanıdığım 4 harika insan var , COOL COOL bozukbukod bozukbukod ESCKaybeden ESCKaybeden Gangbanger Gangbanger sizlere çok teşekkür ediyorum. İnsanların aldığı hataları sanki kendiniz alıyorumuş gibi değerli vaktinizi ayırıp yardım ediyorsunuz. Ama bazıları var ki , yeni başlayan insanları bile kendine rakip gören kimsenin gelişmesini istemeyen. neyse tekrardan çok çok teşekkür ediyorum ağzınıza sağlık.
 
DF
COOL COOL peki dostum benim kendi düşüncem şu, kendimi gerçekten artık kodlardan anlayana karar qbtoesx üzerinde bir paket geliştirme kodları artık yavaş yavaş çözdükten sonra ise qbcore a geçmek. sence böyle daha uygun olmaz mı?
 
DF
COOL COOL peki dostum benim kendi düşüncem şu, kendimi gerçekten artık kodlardan anlayana karar qbtoesx üzerinde bir paket geliştirme kodları artık yavaş yavaş çözdükten sonra ise qbcore a geçmek. sence böyle daha uygun olmaz mı?
Bence qbcore temelden kurma
Fxserver üzerinde bir template var qbcore için onu kurup githubtaki en güncel sorunsuz scriptler ile devam edersin zamanından çalmaz en azından fixlemek filan
 
DF
COOL COOL peki dostum benim kendi düşüncem şu, kendimi gerçekten artık kodlardan anlayana karar qbtoesx üzerinde bir paket geliştirme kodları artık yavaş yavaş çözdükten sonra ise qbcore a geçmek. sence böyle daha uygun olmaz mı?
Bana sorarsan eger yeni basliyacak isen direk qbcore ile basla.
Son güncellemeler ile altyapiyi daha da saglamlastirip daha stabil hale getirdiler ve kodlar (function) artik kisaltildi.
qbtoesx dedigin sey qbcore dan alinan bir script i esx e göre uyarlayip esx altyapisinda çalistirmak. Mantik QBCore ile ayni olsa da kodlamalar degisik.
Neden QBCore ile basla dedigimi de acikliyayim, esx ile qbcore arasindaki en buyuk fark bence qbcore un static seyler için database kullanmayip direk script içerisine entegre edilmesi veya metadata kullanimi ile istedigin ne varsa yazdirabilmen.
Örnek olarak galerideki araçlar veya oyun içi kullanilabilen itemler ESX de database e girilir, QBCore da ise bunlar qb-core -> shared.lua dosyasina girilir ( )
Diger bir örnek ise QBCore da metadaya herhangi istedigin bir seyi kolayca yazdirabilmen.
Diyelim ki hapishane scripti yaziyorsun, basit bir sekilde bir metadata açarak kisinin envanterindeki bütün esyalari buraya atip tekrar çiktiginda o metadata nin içerisindeki esyalari geri verebiliyorsun, örnek: Player.Functions.SetMetaData("cebindekiler", Player.PlayerData.items)
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!
// Adblock Kod Start // // Adblock Kod End//