- Katılım
- 3 yıl 7 gün
- Mesajlar
- 9
Linkleri,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
PROJE BAŞLANGICI VE AMAÇ HK.
Santa Maria yönetim ekibi olarak yıllarca çeşitli roleplay platformlarında rol yapmış, deneyim kazanmış ve son olarak aradığımız kaliteli ve gerçekçi rol ortamını sunabileceğimiz bir projeye başlamış durumdayız.
Her ne kadar klasik bir açıklama gibi olsa da günümüzde bulunan sözde "roleplay" sunucularından farklı kural ve politikalar ile karşınızdayız. Sunucu politikaları ilk bakışta zorlayıcı gözükse de yapılan her şey, koyulan her kural insanların kaliteli bir rol deneyimi yaşaması için yapılmış şeylerdir.
FiveM platformundaki yönetim ekibi olarak düşüncemiz olan %80'lik çöp bir kitleden bağımsız olarak geriye kalan %20'lik kaliteli kitleye hitap etmek ve bu insanlara güzel bir ortam hazırlayabilmek. Farklı projelerde bulunan bağışçı ayrıcalıkları, adminliğin verdiği gücü oyuna yansıtma, oyuncu sayısı için yapılan rol kurallarındaki esnetmeler ve bunlar gibi aklınıza gelebilecek saçma durumlar projemizde bulunmamaktadır. Sunucunun konsepti realistic american roleplay olmakla birlikte tamamen hard-rp'dir.
SİSTEMLER HK.
Los Angeles Konsepti
Proje başlangıcında ilk düşüncemiz Los Angeles temalı bir şehir inşa etmekti. Fakat bu temayı en iyi şekliyle oyuna yansıtmak pek mümkün olmadı. Kurulan paketler birçok yeri değiştiriyor olsa bile oyuncuların açısından render, fps ve çeşitli optimizasyon problemleri ortaya çıkartıyordu. Bu sebeple çok daha düşük değerli bir Los Angeles temalı paket kuruldu ve şehrin çeşitli bölgelerinde yer alan Los Santos'a ait görünüm ve eklemeler göz ardı edilerek Los Angeles temasına uygun şekilde rol yapılması konusunda bir kural oluşturuldu.
Ekonomi
Sunucu ekonomisi tamamıyla gerçeğe yakın ve biraz da zor şekilde ayarlanmış durumda. Bunun en büyük sebebi insanların bir karakter oluşturup onlara hayat verdikleri zaman üç-dört saat farm sonrasında istedikleri her şeye sahip olup sıkılması. Yaratılan bir karakteri en yüksekten başlatmaktansa en dipten başlatıp zamanla bir şeyler elde etmesini, o karakter yaşadıkça gelişmesini istedik. Alım gücünün yüksek olduğu fakat her istenilenin kolay bir şekilde elde edilemediği, çok fazla sıfırın olmadığı ve elli doların bile değerinin olduğu bir ekonomi bulunmakta.
Gerçekçilik ve Rol Politikaları
Sunucu içerisinde her oyuncudan beklentimiz tam olarak gerçekçi bir rol yapması elbette değil. Sonuç olarak bir oyun oynuyoruz ve bunu eğlenmek için oynuyoruz. Fakat bu noktada bahsettiğimiz kaliteli rol ortamını sağlamak için sunucuya alınan her oyuncuda kalite ve detay arıyoruz. Gerçek hayattaki işleyişi oyunun sağladığı bazı absürt şeyleri çıkartarak oyuna yansıtmaya çalışıyoruz. Politika olarak abuse edilebilecek(Dolandırıcılık, Seri Katil vs.) şeylere kurallar getirerek hem gerçeklikten uzaklaşmadan hem de bunu abartmadan sizlere politika olarak sunduk.
Scriptler
Scriptler olarak sizlere sunmuş olduğumuz paket içerisinde birçok şeyde çeşitlilik var. Bunları tek tek sizlere anlatmaktansa sunucuya girdikten sonra bunları deneyimlemenizi daha iyi bir yöntem olarak gördük. Sistem çeşitliliği konusunda kurmuş olduğumuz sistemlerle yetinmektense oyuncuların talepleri üzerine de sistemler ekleyebiliyoruz. Yapılan rollere katkı sağlayacak, bir kişi de olsa rolünü etkileyecek bir script eğer sunucunun optimizasyon kısmında bir problem çıkartmıyorsa elimizden geldiğince destek sunmaya çalışıyoruz. Çalışan scriptler optimize edilmiş durumda olmasının yanında ortalama resmon değerleri 1.30 - 1.60 şeklindedir. Daha detaylı bilgiye sunucumuza katıldıktan sonra sorarak da ulaşabilirsiniz.
LEGAL YÖNDEN İŞLEYİŞ HK.
Yapılabilecek Meslekler
Sunucumuzda legal karakter canlandırmak isteyen oyuncular için eklemiş olduğumuz meslekler(Odunculuk, Madencilik, Karides Toplama, İstiridye Toplama, Üzüm Toplama, Karpuz Toplama, Balıkçılık, Anakart Temizleme - Tamir Etme - Satma) dışında istek üzerine sunucu içerisinde bulunan restoran, kafe ve gece kulübü tarzı mekanları IC olarak satın alıp işletmesini yapabiliyor. Bunlara ek olarak sistemsel olarak benzinlik ve marketleri de satın alabiliyor olacaksınız.
Başkanlık ve Meclis
Sunucu içerisinde yönetim ekibi olarak bir başkanlık sistemi görmek istiyoruz. Bu başkan ve meclis üyeleri oyuncular tarafından yerleşilebilir durumda olacak. Eğer uygun bir aday olursa bu mevkilere yerleştirilebileceksiniz. Buna bağlı olarak uygulanan vergiler, ekonomik düzen, yasalar vs. başkanın istekleri doğrusunda ilerleyecek ve oyuncuların yapmış olduğu protesto rolleri ile şekillenebilir durumda olacak. Bu sayede şikayetlerinizi IC olarak yansıtabileceksiniz.
Whitelist Meslekler
a) Kolluk Kuvvetleri
b) Sağlık Hizmetleri
c) Adalet Bakanlığı
d) Habercilik
e) Taksicilik
İLLEGAL YÖNDEN İŞLEYİŞ HK.
Bireysel Illegal
Sunucu içerisinde bireysel illegaller için eklemiş olduğumuz sistemler(Araç Parçalama, Uyuşturucu Üretimi ve Satışı) dışında tamamıyla sizin yaratıcılığına kalmış bir rol planı. Dolandırıcılık, Kalpazanlık, Belgede Sahtecilik ve bunlara benzer roller gerçekleştirmek isteyen bireysel illegal arkadaşlara destek sunmaktayız.(Bireysel olarak rolleri gözlemlenmiş ve bu rolü yapabileceği düşünülen oyunculara hacker rolü yapma izni verilmektedir.)
Oluşumlar ve Politikaları
a)Oluşum Sahibi Olmak İçin
Sunucumuz içerisinde illegal bir oluşum sahibi olmak isteyen oyuncu/oyuncular herhangi bir kişi sayısı sınırı bulunmaksızın bir oluşum yaratabilirler. Oyun içerisinde bulunan Ballas, Vagos ve benzeri çetelere ve bunlar gibi oluşumlara izin verilmemektedir. Tamamıyla custom mantık ile oluşturmak istediğiniz çeteye bir isim, kültür ve işleyiş belirlemeniz gerekmektedir. Hikayesini ve kültürünü oluşturmuş birlikler başvurularından üç gün sonra onaylanıp ilk seviyeden onaylı bir oluşuma sahip olabiliyor. Onaylanmayan oluşumlar ise üç gün sonra tekrardan bir talep yollayabiliyor. Bu sistemin temel amacı sunucuya gelen bir oyuncu/ekip direkt olarak bir oluşum sahibi olup, hazır ve gelişimini tamamlamış bir oluşumu yönetmesi yerine oluşumunun gelişim sürecini yaşaması için tasarlanmıştır. Sunucuya bir oluşum sahibi olmak için katılan oyuncular detayları discord sunucusuna katıldıktan sonra öğrenebilirler.
b)Faction Management
c)Seviyelendirme ve Ödüllendirme Sistemi
Bu sistemin temel amacı kaliteli rol yapan oyuncuları IC olarak diğer oluşumlardan üstün tutmak, yaptıkları rolün hakkını vermektir. Kısacası başarısız illegal sunucu içerisinde olduğu yerde sayarken başarılı illegal yaptıkları rolün kalitesine göre şehir içerisinde üstünlük kurabilecektir.
'Sistemsel oluşum' sahibi olanlar oluşum seviyelerini arttırmak için gerçek zamanlı bekleme süresine ihtiyaç duyacaktır. Oluşum seviyelerine göre faydalanabileceğiniz oluşum destekleri farklılık gösteriyor. Aşağıda oluşum seviyeleri için ne kadar bekleme süresine ihtiyaç duyduğunuzu gösteren bir tablo bulunuyor.
NOT: Seviye atlama talepleri 'Faction Management Ekibinin' kontrolünden geçer ve duruma göre yetersiz olduğu düşünülürse talep geri çevrilebilir. Geri çevrilmiş taleplerin tekrarlanması için '3 gün bekleme süresi' bulunur.
Bu sistemin temel amacı kaliteli rol yapan oyuncuları IC olarak diğer oluşumlardan üstün tutmak, yaptıkları rolün hakkını vermektir. Kısacası başarısız illegal sunucu içerisinde olduğu yerde sayarken başarılı illegal yaptıkları rolün kalitesine göre şehir içerisinde üstünlük kurabilecektir.
'Sistemsel oluşum' sahibi olanlar oluşum seviyelerini arttırmak için gerçek zamanlı bekleme süresine ihtiyaç duyacaktır. Oluşum seviyelerine göre faydalanabileceğiniz oluşum destekleri farklılık gösteriyor. Aşağıda oluşum seviyeleri için ne kadar bekleme süresine ihtiyaç duyduğunuzu gösteren bir tablo bulunuyor.
NOT: Seviye atlama talepleri 'Faction Management Ekibinin' kontrolünden geçer ve duruma göre yetersiz olduğu düşünülürse talep geri çevrilebilir. Geri çevrilmiş taleplerin tekrarlanması için '3 gün bekleme süresi' bulunur.
Seviye | Bekleme Süresi |
1 | 3 Gün |
2 | 1 hafta(7 gün) |
3 | 1 hafta(7 gün) |
4 | 1 hafta(7 gün) |
5 | 1 hafta(7 gün) |
Aşağıda 1.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor
-Oluşum üyelerinin belirlediği bölgeyi sahiplenme süreci.(HOOD - Bu süreç tam anlamıyla bir hood sahibi olduğunuzu belirtmez. O bölgede takıldığınızı yansıtan, sahiplenme sürecinizi temsil eder.
NOT: Sahiplenmek istenen bölgenin büyüklüğü bölgeyi alma sürecinizi etkileyecektir.)
-Oluşum konsepti ve kültürüne bağlı olarak iki araç.(IC - Tefeci rolleri)
-Oluşum konsepti ve kültürüne bağlı olarak iki adet yakın dövüş silahı.(IC - Tefeci rolleri)
Aşağıda 2.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Oluşum konsepti ve kültürüne bağlı olarak illegal materyal bilgilendirmesi.
-Oluşumun gelişim süreci ve rol gidişatına göre bir alış-veriş trafiği.(Ateşli silahlar, yakın dövüş silahları ve çeşitli illegal materyaller.(Kesin bir tarih belirtilmez.))
-Belirlenmiş HOOD bölgesinin içerisinde istenilen bölgeye ev interior talep hakkı.(IC olarak bu mekana para ödemeniz gerekmektedir.)
Aşağıda 3.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Belirlenmiş olan HOOD bölgesi tam onay durumuna geçer ve HOOD kuralları geçerli kılınır.
-Yapılan illegal alış-verişlerde süre ve fiyat indirimi.
Aşağıda 4.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Belirlenmiş olan HOOD bölgesi dışında(Yakın çevre) bölgenizi genişletme ve bölge sahiplenme hakkı.(HOOD sürecinin en başından başlar.)
-Yapılan illegal alış-verişlerde süre ve fiyat indirimi.
-Oluşumun isteğine bağlı olarak belirlenmiş HOOD bölgesine çeşitli obje ekleme hakkı.(Objelerin hazırlanma kısmında FM ekibi herhangi bir destek sunmaz. Hazırladığınız objeleri gönderip onay almanız durumunda eklenir.)
Aşağıda 5.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Yapılan illegal alış-verişlerde maksimum fiyat ve süre indirimi.
-Belirlenmiş olan HOOD bölgesi dışında(Yakın çevre) bölgenizi genişletme ve bölge sahiplenme hakkı.(HOOD sürecinin en başından başlar.)
-Çeşitli quest(görev) rolleri.
d)Puan Cetveli
Puan cetvelini beş ayrı kategoriye böldük, bu kategoriler: Konsept Bilgisi: Bir oluşumun, kendi konseptini ne kadar iyi yansıtabildiğini bu kategori üzerinden puanlayacağız. Ne yaptığı bilen ve konsept hakkında bilgi sahibi olan oluşumların daha hızlı şekilde tırmanmasını istiyoruz. İhlal Farkındalığı: İhlallerde bulunan oluşumlar, artık ihlallerinin büyüklüğüne göre bu kategori altında puan kaybedecekler. Doğal olarak herhangi bir ihlalde bulunmayan oluşumlar haftaya 5 puan önde başlayacaklar. Faction Management, kapsamlı ihlallerde söz konusu oluşumu puanlama dışı bırakma hakkını saklı tutacaktır. Ekran Görüntüleri: Ekran görüntülerinin estetiği (göze hitap edip etmediği) ve içeriği bu başlık altında değerlendirilecektir. Ekran görüntüleri konusunda daha kaliteli işler çıkaran oluşumlar daha iyi yerlere gelsin istiyoruz. Genel Aktiflik: Oluşumların, oyun içinde ve oluşum tanıtımındaki aktifliklerini göz önünde bulundurarak bu kapsamda değerlendireceğiz. Etkinlikler: Oluşumların düzenlediği etkinliklerin prodüksiyonunu, aktifliğini ve genel durumunu bu başlıkta puanlayacağız. Oluşumlar, diğer oluşumların etkinliklerine katılarak 2 puanı hanelerine yazdırabilecekler. Hem etkinlik düzenleyen, hem de başka bir oluşumun etkinliğine katılan oluşumlar ise bu kategoriden maksimum 7 puan alabilecekler. Tavan puanı 27 olarak belirledik. Hangi kategorinin kaç puan getirisi olduğunu örnek tablodan öğrenebilirsiniz.
-Oluşum üyelerinin belirlediği bölgeyi sahiplenme süreci.(HOOD - Bu süreç tam anlamıyla bir hood sahibi olduğunuzu belirtmez. O bölgede takıldığınızı yansıtan, sahiplenme sürecinizi temsil eder.
NOT: Sahiplenmek istenen bölgenin büyüklüğü bölgeyi alma sürecinizi etkileyecektir.)
-Oluşum konsepti ve kültürüne bağlı olarak iki araç.(IC - Tefeci rolleri)
-Oluşum konsepti ve kültürüne bağlı olarak iki adet yakın dövüş silahı.(IC - Tefeci rolleri)
Aşağıda 2.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Oluşum konsepti ve kültürüne bağlı olarak illegal materyal bilgilendirmesi.
-Oluşumun gelişim süreci ve rol gidişatına göre bir alış-veriş trafiği.(Ateşli silahlar, yakın dövüş silahları ve çeşitli illegal materyaller.(Kesin bir tarih belirtilmez.))
-Belirlenmiş HOOD bölgesinin içerisinde istenilen bölgeye ev interior talep hakkı.(IC olarak bu mekana para ödemeniz gerekmektedir.)
Aşağıda 3.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Belirlenmiş olan HOOD bölgesi tam onay durumuna geçer ve HOOD kuralları geçerli kılınır.
-Yapılan illegal alış-verişlerde süre ve fiyat indirimi.
Aşağıda 4.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Belirlenmiş olan HOOD bölgesi dışında(Yakın çevre) bölgenizi genişletme ve bölge sahiplenme hakkı.(HOOD sürecinin en başından başlar.)
-Yapılan illegal alış-verişlerde süre ve fiyat indirimi.
-Oluşumun isteğine bağlı olarak belirlenmiş HOOD bölgesine çeşitli obje ekleme hakkı.(Objelerin hazırlanma kısmında FM ekibi herhangi bir destek sunmaz. Hazırladığınız objeleri gönderip onay almanız durumunda eklenir.)
Aşağıda 5.seviye sistemsel oluşumun alabileceği/faydalanabileceği destekler yer alıyor.
-Yapılan illegal alış-verişlerde maksimum fiyat ve süre indirimi.
-Belirlenmiş olan HOOD bölgesi dışında(Yakın çevre) bölgenizi genişletme ve bölge sahiplenme hakkı.(HOOD sürecinin en başından başlar.)
-Çeşitli quest(görev) rolleri.
d)Puan Cetveli
Puan cetvelini beş ayrı kategoriye böldük, bu kategoriler: Konsept Bilgisi: Bir oluşumun, kendi konseptini ne kadar iyi yansıtabildiğini bu kategori üzerinden puanlayacağız. Ne yaptığı bilen ve konsept hakkında bilgi sahibi olan oluşumların daha hızlı şekilde tırmanmasını istiyoruz. İhlal Farkındalığı: İhlallerde bulunan oluşumlar, artık ihlallerinin büyüklüğüne göre bu kategori altında puan kaybedecekler. Doğal olarak herhangi bir ihlalde bulunmayan oluşumlar haftaya 5 puan önde başlayacaklar. Faction Management, kapsamlı ihlallerde söz konusu oluşumu puanlama dışı bırakma hakkını saklı tutacaktır. Ekran Görüntüleri: Ekran görüntülerinin estetiği (göze hitap edip etmediği) ve içeriği bu başlık altında değerlendirilecektir. Ekran görüntüleri konusunda daha kaliteli işler çıkaran oluşumlar daha iyi yerlere gelsin istiyoruz. Genel Aktiflik: Oluşumların, oyun içinde ve oluşum tanıtımındaki aktifliklerini göz önünde bulundurarak bu kapsamda değerlendireceğiz. Etkinlikler: Oluşumların düzenlediği etkinliklerin prodüksiyonunu, aktifliğini ve genel durumunu bu başlıkta puanlayacağız. Oluşumlar, diğer oluşumların etkinliklerine katılarak 2 puanı hanelerine yazdırabilecekler. Hem etkinlik düzenleyen, hem de başka bir oluşumun etkinliğine katılan oluşumlar ise bu kategoriden maksimum 7 puan alabilecekler. Tavan puanı 27 olarak belirledik. Hangi kategorinin kaç puan getirisi olduğunu örnek tablodan öğrenebilirsiniz.
Oluşum | Konsept Bilgisi | İhlal Farkındalığı | Ekran Görüntüleri | Genel Aktiflik | Etkinlikler | Toplam Puan |
Oluşum Adı | 0/5 | 0/5 | 0/5 | 0/5 | 0/5(+2 olabilir) | 0/27 |
Oluşumlar hakkındaki detaylı bilgilendirme oluşum sahibi olmak isteyen oyunculara anlatılacaktır. Başlıca sistemden bahsetmek istedik.
Soygun Sistemleri
Tüm soygunlar minigameler ile eğlenceli ve detaylı şekilde hazırlanmış ve eklenmiştir. Sunucumuzda bulunan tüm soygunlar aşağıda yer almaktadır.
a) Market Soygunu(Yazarkasa dışında arka kısımdan marketin özel kasasını da soyabiliyorsunuz.)
b) Küçük Banka Soygunu
c) Kuyumcu Soygunu
d) Ev Soygunu
e) Tren Soygunu
f) Sanat Müzesi
g) Merkez Bankası
EKLENMİŞ OLAN YMAP/MLO'LAR HK.
Sunucu içerisinde optimize edilmiş olan mapler aşağıda yer almaktadır.
a) Mekanikler
b) Çeteci Bölgeleri(Grove St. - Davis Ave - Kelly Park - Yeşil Bloklar)
c) Malikaneler
d) Evler
e) Departmanlar(PD, SD, EMS, FD, FBI)
f) Yüksek Mahkeme
g) Müzik Stüdyoları
h) Okul
i) Haber Şirketleri
j) Kilise
k) Restoran ve Kafeler
l) Gizli Yeraltı Mekanları
YAKINDA EKLENMESİ DÜŞÜNÜLEN SİSTEMLER
a) Metalı Kıyafet
b) Metalı Silahlar
c) Fahişe Ticareti
d) Plaka Sökme/Takma
e) Çeşitli Animasyonlar
Tüm soygunlar minigameler ile eğlenceli ve detaylı şekilde hazırlanmış ve eklenmiştir. Sunucumuzda bulunan tüm soygunlar aşağıda yer almaktadır.
a) Market Soygunu(Yazarkasa dışında arka kısımdan marketin özel kasasını da soyabiliyorsunuz.)
b) Küçük Banka Soygunu
c) Kuyumcu Soygunu
d) Ev Soygunu
e) Tren Soygunu
f) Sanat Müzesi
g) Merkez Bankası
EKLENMİŞ OLAN YMAP/MLO'LAR HK.
Sunucu içerisinde optimize edilmiş olan mapler aşağıda yer almaktadır.
a) Mekanikler
b) Çeteci Bölgeleri(Grove St. - Davis Ave - Kelly Park - Yeşil Bloklar)
c) Malikaneler
d) Evler
e) Departmanlar(PD, SD, EMS, FD, FBI)
f) Yüksek Mahkeme
g) Müzik Stüdyoları
h) Okul
i) Haber Şirketleri
j) Kilise
k) Restoran ve Kafeler
l) Gizli Yeraltı Mekanları
YAKINDA EKLENMESİ DÜŞÜNÜLEN SİSTEMLER
a) Metalı Kıyafet
b) Metalı Silahlar
c) Fahişe Ticareti
d) Plaka Sökme/Takma
e) Çeşitli Animasyonlar
Linkleri,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Linkleri,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Son düzenleme: