Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Paylaşım Sıfırdan Kendi Yapımım Corona Scripti

  • Konbuyu başlatan exelds
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 36
  • Görüntüleme 5K

exelds

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
5 yıl 7 ay 11 gün
Mesajlar
245
Selamlar, bu konumda başlıkta da belirttiğim gibi kendi yazdığım corona scriptini paylaşacağım. Tanıtıma başlamadan önce şunu belirmem gerekiyor, scripti 128 ve üstü oyuncu sayısında hiç test etmedim. Zaten bu ciddi bir scriptten ziyade eğlencelik, farklılık olsun, sunucudaki doktorlara ve oyunculara ek roller çıksın diye yazdığım bir scripttir. Oyuzden açıkcası üzerine çok fazla düşmedim ama yorumlarda veya discordumuzdan bize ulaşırsanız duruma göre optimizasyon ayarlamaları, fixlemeler, eklemeler, çıkarmalar yapabilirim.

Bu tarz sıfırdan kendi yapımım veya hazır scriptler üzerinde ciddi düzenlemeler yaptığım scriptilerin bulunduğu discord adresimize dilerseniz göz atabilirsiniz.








ExeLds Corona Scripti Güncellemesi: (30.04.2021)

Maske eşyası eklenmiştir!

51077

51076






Güncelleme Açıklaması:
Envanterinizde bulunan maskeyi taktığınızda eğer hasta değilseniz hasta olan kişiler size hastalık bulaştıramaz, eğer hastaysanız da başkalarına hastalık bulaştırmazsınız.

Güncelleme Kurulumu:
- Items tablonuza "covidmask" eşyasını ekleyin.


- Client.lua içerisindeki "maskNumber" ve "maskColorNumber" değerlerini kendi skinlerinize (/skin deki mask1 ve mask2 sekmeleri) göre düzenleyin. Maskeyi istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz, script işleyişinde herhangi bir değişiklik olmaz.

- Aşağıdaki indirme linkinden exelds_corona scriptinin güncel versiyonunu indirebilirsiniz.


Script özellikleri:
- Sunucuda kimse corona hastası olmasa bile %5 ihtimalle bir oyuncu etrafındaki oyunculara hastalık bulaştırabilir. Yani burada hastalık gökten geliyor olarak düşünebilirsiniz. Hastalık olayının devamlılığı için bu etken gerekli.

- Corona hastası olan oyuncuya 3 birim (siz kendinize göre client içinden değiştirebilirsiniz) yakınlıkta olan tüm oyuncular için belli olasılıklarla hastalık bulaşır veya bulaşmaz.

- Corona hastası olan kişi aşı olmadığı sürece hastalığı her dakika daha da ilerleyecektir, hastalık ilerledikçe oyuncunun yaşadığı reaksiyonların çeşidi, şiddeti artacaktır ve hastalık kötüye gittikçe bulaşıcılık seviyesi de doğru orantılı olarak artacaktır.
Şuan için etkiler şunlar:
* Hasta halde geçirilen 2 saat sonrasında oyuncunun canı max %75 olabilecek şekilde sabitlenecektir ve her dakikada bir hasta olduğunu belirten uyarı mesajı alacaktır.
* 4 saat sonrasında yukarıdaki etkiye ek olarak oyuncunun her 25 saniyede bir ekranı sallanacak.
* 5 saat sonrasında sallantıların şiddeti artacak ve üzerine anlık göz kararma efekti yaşanacaktır.
* 6 saat ve sonrasında ise sallantı şiddetinin arması ve göz kararma efektine ek olarak anlık karakterin yere düşme etkisi de olacaktır.
(Duruma göre etkilerde ekleme çıkarmalar yapılabilir, bu konuda önerilere açığım)

- Sadece doktor permine sahip kişilerin kullanabileceği Covid Test ve Covid Tedavi adında 2 adet eşya bulunmaktadır. İsimlerinden de anlayabileceğiniz üzere biri seçtiğiniz oyuncunun corona olup olmadığını gösterirken diğeri seçtiğiniz oyuncuyu tedavi edecektir. (Doktorlar bu eşyayı kendi üzerlerinde de kullanabilirler)

- Bu eşyaları kullandığınızda otomatik olarak en yakınınızdakine kullanmaz, karşınıza içerisinde kendi karakterinizin de isminin bulunduğu yakınınızdaki oyuncuların IC isim soyisimlerinden oluşan bir liste çıkacaktır ve bu listede seçtiğiniz kişiye kullanmış olursunuz. Buna ek olarak eşyayı kullanıldığında karakteriniz animasyona ek olarak otomatik olarak emote atar.

Not: Scripte maske olayını bilinçli olarak eklemedim. Çünkü yukarıda belirttiğim gibi daha çok farklılık ve eğlence odaklı olmasını, bu olayın tat kaçırmayacak seviyede olmasını istedim. Maske faktörü eklendiğinde genel olarak tüm oyuncular maske takmak zorunda hissedecekler ve belli bi zaman sonra sıkılacaklardır. Fakat bu konuda çok talep olması durumunda maske faktörünü de eklemeyi düşünebilirim.


KURULUM:
- Öncelikle database de items tablonuza "covidtest" ve "covidtedavi" adında iki adet satır ekleyiniz. (Eğer varsa eşya kullanıldığında envanterin kapanması için closeonuse değerini 1 yapın)

- Aşağıdaki kodu database'inizde çalıştırın:
Kod:
ALTER TABLE `users`

ADD COLUMN `Corona` INT NULL DEFAULT 0;


- Aşağıdaki eşya resimlerini covidtest.png ve covidtedavi.png isimleriyle envanter scriptinizin html içerisine atın.


- esx_ambulancejob\client\job.lua içerisinde OpenPharmacyMenu fonksiyonu altına "covidtest" ve "covidtedavi" eşyalarını ekleyin. (Bu adımı uygulamak zorunda değilsiniz sadece doktorların bu eşyaları satın alabilmesi için eklenmiştir. Siz kendinize göre istediğiniz yere ekleyebilirsiniz bu eşyaları)

- Sonrasında server.cfg den startını vermeniz yeterli.


Script İndirme Linki:
 
DF
Son düzenleme:
tebrik ederim, eline sağlık kardeşim benim
 
DF
{label = _U('pharmacy_take', _U('covidtest')), value = 'Covid Test'}
Böyle mi olucak
 
DF
OpenPharmacyMenu fonksiyonunun tamamını atarsan düzenlenmiş haliyle atıyım
function OpenPharmacyMenu()
ESX.UI.Menu.CloseAll()
ESX.UI.Menu.Open('default', GetCurrentResourceName(), 'pharmacy', {
title = _U('pharmacy_menu_title'),
align = 'bottom-right',
elements = {
{label = _U('pharmacy_take', _U('medikit')), value = 'medikit'},
{label = _U('pharmacy_take', _U('bandage')), value = 'bandage'}
{label = _U('pharmacy_take', _U('covidtest')), value = 'Covid Test'}
}
}, function(data, menu)
TriggerServerEvent('esx_ambulancejob:giveItem', data.current.value)
end, function(data, menu)
menu.close()
end)
end
 
DF
function OpenPharmacyMenu()
ESX.UI.Menu.CloseAll()
ESX.UI.Menu.Open('default', GetCurrentResourceName(), 'pharmacy', {
title = _U('pharmacy_menu_title'),
align = 'bottom-right',
elements = {
{label = _U('pharmacy_take', _U('medikit')), value = 'medikit'},
{label = _U('pharmacy_take', _U('bandage')), value = 'bandage'}
{label = _U('pharmacy_take', _U('covidtest')), value = 'Covid Test'}
}
}, function(data, menu)
TriggerServerEvent('esx_ambulancejob:giveItem', data.current.value)
end, function(data, menu)
menu.close()
end)
end


Kod:
function OpenPharmacyMenu()

    ESX.UI.Menu.CloseAll()

    ESX.UI.Menu.Open('default', GetCurrentResourceName(), 'pharmacy', {

        title    = _U('pharmacy_menu_title'),

        align    = 'bottom-right',

        elements = {

            {label = _U('pharmacy_take', _U('medikit')), value = 'medikit'},

            {label = _U('pharmacy_take', _U('bandage')), value = 'bandage'},

            {label = _U('pharmacy_take', 'Covid Test'), value = 'covidtest'},
  
            {label = _U('pharmacy_take', 'Covid Tedavi'), value = 'covidtedavi'}

        }

    }, function(data, menu)

        TriggerServerEvent('esx_ambulancejob:giveItem', data.current.value)

    end, function(data, menu)

        menu.close()

    end)

end
 
DF
Merhabalar ellerinize sağlık ilk olarak, esx_corona diye bir script önceden yapılmıştı fakat siz tekrardan yapmışsınız herhalde, ellerinize sağlık deneyeceğim az sonra.
 
DF
Merhabalar ellerinize sağlık ilk olarak, esx_corona diye bir script önceden yapılmıştı fakat siz tekrardan yapmışsınız herhalde, ellerinize sağlık deneyeceğim az sonra.
Bilgim yok bu script başlıkta belirttiğim gibi sıfırdan kendim yaptığım bi script hiçbir başka scriptten vs. örnek almadım. Eğer varsa onlarda gördüğünüz iyi özellikler bu scripte de ekleseniz hoş olur dediğiniz öneri olarak iletebilirsiniz.
 
DF
Maske kullanınca bulaşmama nasıl ekleriz?
yani kod bilgin varsa senin eklemen gerekiyor client tarafında kişinin yakınındaki oyuncuları aldıktan sonra server tarafına yollayıp sonrasında tek tek o oyuncuların clientlerini tetikleyip maske kontrolü yaptırman gerekiyor. Maske durumuna göre de hastalığın bulaşıp bulaşmayacağını belirleyen fonksiyonlar tetiklenir.
 
DF
Başarılı Gözüküyor ve ayrıca bence can barı hudunada corona barıda eklenebilir yeşil bir şekilde orda hastalık seviyesi gözükür test yapıldıktan sonra böyle yapabilirseniz daha hoş olcağını düşünüyorum
 
DF
Başarılı Gözüküyor ve ayrıca bence can barı hudunada corona barıda eklenebilir yeşil bir şekilde orda hastalık seviyesi gözükür test yapıldıktan sonra böyle yapabilirseniz daha hoş olcağını düşünüyorum
Dediğin gibi yaptığımda direk stres, sarhoşluk vs. gibi olacak. Ben oyun da olsa o hastalık hissiyatını versin istediğim için bu tarz belirgin göstergelere girmedim. Scriptin şuanki durumunda kişi hasta olup olmadığını veya hastaysa hastalık seviyesini oyun içi karşılaşacağı semptomlarla farkedecek. Aynı gerçekteki gibi bu semptomları farkedene kadar da başkalarına hastalığı bulaştırma ihtimali olsun istiyorum. Yani kısaca bu hastalık işlemlerini bilinçli olarak arkaplanda tuttum.
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!
// Adblock Kod Start // // Adblock Kod End//