Merhaba Canzsche,
Vaktini çok almadan sorularını yanıtlamak istiyorum.
FiveM üzerinde "script düzenleme" konusunda aslında çok derin bir bilgiye ihtiyacın yok. Çoğu değişiklik, sadece iki parantez arasındaki veriyi değiştirmekten ibaret. FiveM platformundaki çoğu script, kullanıma hazır olduğu için genelde işin config.lua dosyasında oluyor.
Tahminime göre, ilk etapta .sql dosyalarını anlamakta zorluk çekiyor olabilirsin. Ancak bu oldukça basit: .sql dosyaları bir veri tabanı oluşturur. Her altyapı script'inin kendine özgü bir şablonu vardır ve bu şablonlar bir araya gelerek bir veri tabanını oluşturur. Örneğin, oyun içindeki (qbcore veya esx sisteminde, yani roleplay sunucusunu oluşturan sistemde) tüm hareketlerin kaydı orada tutulur. Telefon mesajları, envanter gibi örnekler verebilirim.
Eğer konu script yeniden düzenleme, optimizasyon veya kişiselleştirme ise, GTA 5’in yani FiveM platformunun kullandığı .Lua diline hakim olmalısın. Bu dilin temellerini YouTube’daki eğitim videolarından öğrenebilirsin. Şunu bilmelisin ki Cfx.re, FiveM’i yazarken kendilerine özgü hook ve callback isimleri oluşturmuşlar, ki bu yazılım içinde oldukça basit ve mantıklı bir konu. Her yazılımcı, yazdığı program içinde komutlara isim verir.
Harita yapımı konusuna gelirsek, biraz daha kolay ama biraz da karmaşık olabilir. Bu işlemde Blender veya 3ds Max gibi 3D modelleme programları ve Codewalker kullanılıyor. Blender ve 3ds Max, 3D modelleme programlarıdır. İstediğin bir nesneyi veya tasarımı bu programlarda gerçekleştirebilirsin. Bu programlar bina içi tasarımlar veya nesnelerin iç ve dış tasarımı için kullanılıyor. Codewalker ise bu verileri XML ve ytyp kodlarına çevirerek oyun içinde kullanılmasını sağlıyor. Ayrıca Codewalker ile "ymap" tasarımı da yapabilirsin. Oyun içinde rastgele nesneler oluşturup, yalnızca Codewalker ile kendi haritanı tasarlayabilirsin.
Son olarak, bilmen gereken önemli bir ayrım var: [MLO] ve ymap farkı. MLO türü haritalar sadece bina değil, 3D modelleme programlarıyla optimize edilmiş veri kullanılarak yapılan bir haritadır. Ymap ise yalnızca vanilla ve 3D model programlarıyla çevrilmiş bir nesne kullanan haritadır. Sadece Codewalker ile ymap'ten bir bina veya harita yapabilirsin ancak istediğin performans veya optimizasyonu vermez.
Elimden geldiğince açıklamaya çalıştım, umarım yardımcı olmuştur. Ayrıca belirtmek isterim ki, kendimi bir geliştirici veya tasarımcı olarak tanımlamıyorum. Sadece kendi kendine bir şeyler öğrenip bu bilgileri pekiştiren biriyim. Eğer başka soruların olursa, benimle Discord üzerinden iletişime geçebilirsin.
c0dex_._